Pages

27 Mei 2012

Syukurlah....Dia Dipinjamkan...

Hari nie, sy memulakan kembali rutin harian sy di opis setelah 2 minggu saya membiarkan meja sy penoh ngan keje2 yang masih terbengkalai sejak November tahun lepas. Bangun pagi dlm keadaan yg malas2 kesan tido lewat malam td tapi masih ade feel ntok pegi keje. Bole jd sbb menang game bowling mlm td and bole jd tekanan dah diluahkan dlm karoke. Hehehe.. Masok opis arini, suasana agak laen sedikit. Mungkin sbb da lame x masok opis, dan mungkin jugak dipengaruhi dengan ketiadaan seseorang yg lazimnya saya bole melihat dia dari meja saya ( macam curik2 pandang jugaklah )…Ketiaadan nya yg membuatkan sy kadang2 tersenyum sendiri lebih2 lagi kalo tengok cawan hijau yg ade atas meja sy nie. ( Kelihatannya meja sy pon agak teratur sket dan t.kasih la pade sesiapa yg tolong kemaskan meja nie sepanjang ketiadaan sy ). Dalam pada masa yg sama, sy mmg bersemangat giler ntok settlekan sume keje dalam tempoh seminggu nie. Harap2 segalanya akan dipermudahkan biarpun sy melakukannya secara bersendirian…
Apepon, syukurlah…dia dipinjamkan. Allah telah meminjamkan sahabat biarpun hanya seketika Cuma. Dalam entry yang lepas, ade sy tekankan ‘setelah dengan rela sy mencipta segalanya, adakah dengan rela juga sy akan melepaskan nya ‘ maka jawapan sy disini adalah, mgkin x berapa nak rela sangatlah, tp sy ikhlaskan segalanya berlaku..Andai ini pilihan sahabat, mendatangkan kebaikan ntok sahabat, kebahagiaan and kegembiraan buatnya, maka saya ikhlas ntok melepaskan sahabat ntok tidak disisi sy lagi, mendengar segala keloh kesah sy, menemani makan minum dan tidur sy, melayan ragam dan karenah sy dan ape saje rutin yg kami lalui sepanjang tempoh 3 bulan ini. Jujurnya saya mmg merindukan sahabat malah pada ketika sy pergi jaoh baru-baru ini pon, sy membawa sesuatu milik sahabat. Biarpun hanya sebotol kecil minyak wangi namun itu sudah cukup memadai ntok menghilangkan kerinduan sy buat sahabat. Asalkan sahabat tahu, sy sebenarnya bukanlah berkeinginan sangat nak pergi jaoh. Pada saat sblm sy berangkat pon, sy sempat berpesan pada seseorang “cukup sekiranya sahabat kata Jangan Pergi, maka sy mmg x akan pergi” tp sehingga ke sudahnya, sahabat hanya mendiamkan diri dan saya juga mengambil keputusan nekad ntok sama nekad seperti sahabat. Andai sahabat mengambil keputusan nekad kerana salah saya, maka apalah alasan yg saya ada ntok pertahankan diri. Khabarnya sahabat marahkan sy krn ketiadaan “Maaf” atas kelewatan sy dan sy akui itu kesilapan sy, tp apakah sahabat tahu, pada malam itu, permintaan sahabat telah buat saya terasa hati. dan seperti sy, sahabat juga tidak meluahkan kata2 “maaf”. Paling tidak menyatakan alasannya mengapa sahabat meminta saya Ntok pergi ke hati yg lain tanpa tahu apa yg ada dihati saya. Sahabat seharusnya mengerti kerana pada sy sahabat ade kelebihan ntok membaca hati saya ( lebih kurang cum sixth sense jugaklah ) tp, ape yg terjadi selepas itu, kami sebenarnya saling harap mengharap akan kemaafan masing2. Sy menyimpan segalanya dari pengetahuan sahabat dan sahabat juga menyimpan segala apa yg dy rasa dari pengetahuan sy. Sudahnya, perancangan kami rosak macam tu aje.. dan sy, hanya mampu tersenyum……
Syukurlah, dia dipinjamkan… Setidaknya jika semua ini tidak terjadi, sy tak tahu apa2 yang selama ini tersirat diantara sy dan sahabat. Sahabat telah meninggalkan satu pesanan buat seseorang agar tidak terlalu menyayangi saya dan kata-kata itu sebenarnya buat sy terfikir, sy harus berterima kasih pada sahabat! Boleh jadi sahabat tidak mahu seseorang tersebut menanggung kekecewaan yang teramat sangat dan jujurnya kata-kata sahabat itu, biarpun agak pahit, namun saya memandangnya dari sudut yg positif. Ketika kesihatan sy terganggu baru-baru ini pon, sahabat seolah-olah mengejek saya dan entah knp saya rasa malu pulak ntok jatoh sakit depan sahabat! Dan itulah kali terakhir sy melihat sahabat dimata sy.. Pengakhirannya macam agak syahdu tp sy tahu, sahabat lebih tahu atas apa sahaja tindakan dia. Saya hanya menyatakan apa yg saya rasa. Terima kasih sahabat diatas setiap apa yg telah sahabat hadiahkan. Sahabat Memberikan saya kebahagiaan namun akhirnya sahabat jugalah yang memberi sy penderitaan. Sahabat memberikan saya kekuatan namun akhirnya sahabat jugalah yang memberi saya kelemahan…tapi apa yg berjaya sahabat kekalkan adalah hati. Sahabat kembali ketika hati sy masih terluka, dan sahabat pergi juga ketika saya merasa terluka!

13 ulasan:

  1. Ceritera C.I.N.T.AIsnin, 28 Mei, 2012

    PERGI dan KEMBALI??? KEMBALi dan PERGI.. PERGi... PERGI... PERGI.. Dan akhirnya KEMBALI.. Erm bagi saya.. Kadangkala kita tak berNIATpon nk MENINGGALKAN SESEORANG e2.. Cume kita memerlukan masa tok bersendiri.. Myb juga krn ingin MENGUBAT DUKA DAN LARA.. Insyaallah andai memang ditakdirkan sahabat bersama kamu.. Walau JAUH mana pastinya BERTEMU.. Walau sulit mana pasti KEMUNCULANNYA akan TIBA juga.. Tunggu jer lah MAGIC krn ia akan sentiasa membawa KEJUTAN pada kamu.. BETOL X??

    BalasPadam
  2. PemburuHatiKamuIsnin, 28 Mei, 2012

    Bersabarlah wahai empunya blog. Kisah anda & shbt lazimnya mmg menarik perhatian. Kesetiaan anda pd seorg shbt yg entah dihargai atau tdk oleh shbt. Teruskan kehidupan anda dan jgn letih utk menyayangi.

    BalasPadam
  3. Drama AIR MATA..Selasa, 29 Mei, 2012

    Very complicated ar cter korang berdua nie.. Tp cam kelakar pulak.. Ikat kontrak.. Alih2 putus ditengah jalan.. Pastu nanti tup tup sambung balik.. Cam memang ditakdirkan pulak..Tgk sekali imbas cam cerita drama bersiri2 plak.. Tak sabar nak tahu apa kesudahan cerita nie.. SO SWEET!!!

    BalasPadam
  4. Aduan C.I.N.T.ARabu, 30 Mei, 2012

    Hah??? What??? Pergh!!! TERBEK SEH!!! akhirnyeerrr ditinggalkan juga.. KESIAN.. Jangan sedih2 taw.. UJIAN.. kene KUAT.. Lagipun jangan risau kerana pemergiaannya bukan lama.. PAsti dia akan datang balik pada anda 1hari nanti.. Nak tanya kat cik azian nie??? Tak nak pujuk ke?? Dia merajok 2..

    BalasPadam
  5. Kenangan SilamRabu, 30 Mei, 2012

    Buat Azian. Sesuatu yg d impikan tdk sllu mjd kenyataan. Ttp apa yg x d duga sllu blku dgn tiba-tiba. Biarlah awk menangis utk kesakitan yg sahabat berikan hari ini krn akn buat awk semakin teguh tnpa sahabat. Tp jgn lah awk ketawa bpnjgan krn kgmbiraan yg blm pasti utk selamanya.

    BalasPadam
  6. “tepuk hati tepuk dada,iman diri adakah terasa,andai ada yg tk kena,halalkan diri mencari punca”

    BalasPadam
  7. Kasih diberi tiada balasan,
    Hatinya hancur putus harapan,
    Itulah dulu lagi dah pesan,
    Bersama dengannya membawa kesakitan,
    lebih baik kita tinggalkan.

    BalasPadam
  8. doaku untukmu sayang
    dengarkanlah sayang
    kau mau apa pasti kan ku beri
    kau minta apa akan ku turuti
    walau harus aku terlelap dan letih
    ini demi kamu sayang...
    aku tak akan berhenti menemani dan menyayangimu
    hingga matahari tak terbit lagi
    bahkan bila aku mati
    ku kan berdoa pada Ilahi
    tuk satukan kami di Syurga nanti
    tahukah kamu apa yang ku pinta di setiap hariku
    Tuhan tolong aku tolong jaga dia
    Tuhan aku sayang dia
    aku tak akan berhenti menyayangimu azian....


    walaupun sy selalu menyakiti hati awk...maafkanlah saya selagi ada kemaafan di hati awk...sy bukanlah penjaga hati yang baik.....tp untuk kali ini blog awk di hujani kata2 positif.....dari kata2 awak sendiri awk memang ikhlas dengan pemergian sahabat......'salimg memendam rasa'

    BalasPadam
  9. Tanpa rasa CINTA..Rabu, 06 Jun, 2012

    aya pernah SETIA,tapi DIDUAKAN..
    saya pernah PERCAYA,tapi DIKHIANATI..
    saya pernah MENCINTAI,tapi DISAKITI..
    saya pernah MEMILIKI,tapi akhirnya KEHILANGAN..
    saya pernah JUJUR,tapi DITIPU..
    saya pernah BERHARAP,tapi harapan tu cuma SIA-SIA..

    sekarang : Lebih baik menunggu orang yang tepat daripada menghabiskan waktu dengan orang yang salah ツ

    BalasPadam
  10. dlu, kni & slamanyaRabu, 06 Jun, 2012

    Tahniah pemunya blog. diamati post awk tiapkali menarik phatian sy utk mmbcanya & komen yg dbri jg amt meruntun jiwa. Redha lh dgn kprgian shbt & ikhlaskn lh HATI mrima penjaga yg br. Yg mmpu mbuat awk tsyum wlu tnpa sllu dcc. yg mmpu bt awk bhgia wlu tdk bsma. Ykin kn dr awk bhw MASIH ADA LG YG LBH BAIK DR SHBT. Hya mmlukn HATI awk utk BELAJAR MENERIMA ORG LAIN mjd yg istimewa baik di MATA atau d HATI. Ush trs mghrp pd shbt yg tdk jjr dlm phbgn. dtg & prgi sesuka hati tnp mmkirkn hati yg lain. Jk sy dbri pluang utk mmliih, sy sndr akn bdoa mg sy akn brtemu dgn ssorg spt awk. teruskn khdupn awk & pastiinya dgn lgkh yg lbh mj. Sy mgagumi awk dr dl shga kini biarpn khdrn sy x pnh awk th tp sy ttp akn trs berdoa smg sy dpt berbicara dgn awk biarpun skdr ucpn "HAI"

    BalasPadam
  11. Namaku terpahat dnamamuSabtu, 09 Jun, 2012

    Kmunculannyerrr seperti magic.. Dan pemergiaannyeerrr tnpa dduga.. Ttapkan ati.. Myb nie pngjaran wt anda utk lbh berhati2.. menangislah whai ati spuas2nyerr.. Krn pasnie pastikan diri anda xmenangis lg dgn sbb yg sme.. Ok.. take care..

    P/s: nk relax otak.. cer dgr lagu "bersabarlah dr warisan" Krdt utkm kamu azian

    BalasPadam
  12. Mengapakah Anda Deactive FB? Adkh utk melarikan diri? Apakah dengan cara ini merupakan penyelesai masalah yang terbaik?

    BalasPadam
  13. Pemilik nama norazian tak akan buat sesuatu tanpa sebab kan...mungkin bersebab dia deactive fb...mungkin juga untuk menjaga hati seseorang? Mungkin....

    BalasPadam