Pages

21 Oktober 2009

Terus bercinta!

Sebenarnya arie nie saya nak kongsi cerita tentang 1 buku. Tak lah katam lagi tapi pada saya seawal tajuknye pon dah cukup bagus bagi sesiapa jerk yang may be ade pengalaman yg x best dalam menjalinkan sesebuah hubungan. Tajuk buku ni Terus Bercinta! Bagaimana mengubati luka perpisahan & menjalani kehidupan dengan lebih positif. Entah mengapa tibe2 pada hari ahad yang lepas seorang teman menghadiahkan buku ini pada sy. Katanya buku ini dah lame disimpan sejak beberapa bulan yang lalu cume nak diberikan buku ini mestilah sesuai dengan keadaan sy. Pelik juga tapi saat sy membacanya semasa menunggu bas, hati sy tibe2 jadi betol2 tersentuh.

Buku nie karangan dari Ahmad Yusof Ibrahim. Baru semalam saya membacanya semula selepas kali terakhir saya menatapnya pada hari ahad. Tapi pembacaan sy sedikit terganggu apabila sy dapat satu panggilan telefon yg rasanye agak syahdu jugak lah.. Kadang2 dalam saya menjaga hati ramai pihak, tak sangka ade juga hati yang terluka kerana sy. Apa perlu sy buat. Perlu ke sy menjadi org yg hanya mementingkan kepentingan diri sendiri? Jadi, sedikit sebanyak, buku ini dapat membantu sy membuat keputusan..bukan ntok sape2 tapi ntok diri sy jugak..

Apepon, buat teman yg menhadiahkan sy buku nie, sy ucapkan terima kasih banyak2.. Sy terlepas pandang pada kasih yang laen hanya kerana kasih sy pada seseorg dan kerana itulah saya cukup tersentuh. Disaat saat begini, bukan sahabat yang membantu sy tapi seorang teman. Teman yg pernah ada cerita yg manis bersama sy tapi sygnya hubungan kami tak mampu pergi jauh.. sy x menyalahkan sahabat apabila dia tiba2 muncul semula didalam kehidupan sy, tapi sy menyalahkan diri sy sendiri kerana tak mampu ntok menghargai..

1 ulasan:

  1. kak, mgkin ade sebab si teman 2 bagi akk buku 2... mgkin die x nk akk terus sedih... dgn adenye buku 2, akk dpt blaja sedikit sebanyak tok membuat keputusan.. Akk gk ckp, antara akk dgn die pnh ade kenangan manis, so x mustahil die nk tgk akk sdh, mgkin antara akk dgn die da x mcm dulu, tapi percayalah, setiap org pasti x akn mudah lupe dengan setiap kenangan yg telah diciptakan... apetah lagi, kenangan yg tercipta tu adlah kenangan manis... Setiap ape yg org yg kite sayang buat,doa dan harapan adalah ape sahaja yang terbaek tok die.. bukan yang buruk dan sedih... So, buatlah keputusan yang terbaek...Dan kalo boleh jangan terpengaruh dgn sape2 dn ape2... keputusan yg baek adalah datangnye dari diri akk sendiri..dari aty akk.. BUku 2 hanyalah sekadar untuk tatapan dan memberi maklumat shj... ape yg penting, fikir btl2 dan buat keputusan yg terbaek...insyaAllah akk x akn menyesal dgn keputusan yg akk wt....pe pn.. doa dn hrpn kite, akk akn bhgia selepas nie, wlu dgn spe pn plhn akk.....

    BalasPadam